Ülevaade: Tesla Model S seest ja väljast

Kahvel tutvus täna lähemalt Tesla elektriautoga Model S

Model S voolujooneline disain paistab silma iga nurga alt.

Musta värvi veljed ning kere jätavad autost väga soliidse mulje.

Tesla ei ole oma logo näitamisega tagasihoidlik. Võrreldes teiste tootjatega märkab seda auto kerel rohkem.

Nõnda hakkavad enamik inimesi Model Si nägema - üksnes tagatulesid. Taamal seisab sõiduki omanik Mario Kadastik.

Auto laadimispistik on peidetud piduritule taha.

Salongist vaatab vastu suur elektrooniline tahhomeeter ning keskkonsool.

P85 märgib Model S mudelit.

Konsooli puhul on tegemist suure 17-tollise puutetundliku ekraaniga.

Lisaks auto seadistuste muutmisele saab suurel ekraanil ka veebi srivida. Tesla annab iga sõidukiga kaasa 3G paketi, mis töötab üle maailma. Paraku ei suutnud me veel välja selgitada, mis operaatori teenust kasutatakse.


Fotod: Erik Lepikson, Tekst ja video: Ronald Liive

  • Janno Kiin

    te enne ise läbi ei vaata või? yhtegi sõna pole kuulda mis seal autos räägitakse.

    • kahvel

      Uurime asja.

      • Spud

        inteka ajal on heli tagakõlarites

    • Kuulja

      Mina kuulsin küll igat sõna. Ja rohkemgi veel. Äkki sul kõlarid väljas? 😀

    • mihkel

      Mina kuulsin ka väga hästi.

  • Kuulja

    Hea lugu, muideks! Huviga ootaks Part II. Las omanik sõidab autoga mõned nädalad ning siis võiks uuesti rääkida, et mis arvab. Olen ammu endale ka Teslat tahtnud tuua, aga vot selle rahakesega jään pisut jänni. Aga hea kuulda, et vähemalt mõned selle siia toonud. 🙂

  • Roland

    iPadiga vaadates heli korras, iPhone peal juttu ei kuule. Mõlemad iOS 7.

    • Kristjan Terase

      Nii on ja kusjuures originaalil pole midagi viga. Laseme video uuesti üles. Ehk parandab asja…

  • Jaak

    Pealtnäha väga ok auto ja mulle meeldib. Sellega ma sõidaks, aga rahakott on sootuks teisel arvamusel. Silma jäid liikuvad ukselingid, mis viisid mõttele, et kas need ikka kohalikus talvekliimas vastu peavad. Mario võiks teha kevadel raporteerida kuidas masin talvega hakkama sai.

    • Paul

      Väidetavalt on testitud ning ka videole jäädvustatud, et kui signa maha võtad siis lendab jääkoorik linkidelt maha kui need välja tulevad. Ja muidugi kui auto enne sooja paned siis peaksin need vaikselt ka lahti sulama.

  • Tesla

    Kojamehed pole sellel autol ka muideks tavaliselt, need on soojendusega. Pluss on võimalik auto talvel oma nutitelefonis ärgates juba soojenema panna et kui dushi all käidud ja riided seljas, siis on võimalik sooja autosse istuda.

  • Huviline

    Kuidas laadmine toimub? Kui elad majas, siis garaažis, kui elad korteris, siis ei toimugi?

    • Kortermaja elanik

      Kui sa sellise auto ostad, siis sa elad majas. Korteris elavad need, kes Volkswageniga sõidavad.

      • Erik Lepikson

        Eestlasele omane suhtumine muidugi – ütle mis autoga sõidad, ütlen kus elad ja kui “normaalne” inimene sa oled. Mina näiteks elan majas ja sõidan VW-ga 🙂

      • Jahh

        Niiet korteris elamine võrdub automaatselt vaesusega? Seega mu naabermajas Äripäeva TOP500 kõrgel kohal olev ettevõtja on vaene mees? Peres mitu tippklassi Mercedest, aga vot maja jaoks vist raha ei jagunud. Või oot, äkki ei taha kõik majas elada? Sellele pole mõelnud? 🙂

        Kortermaju on ka garaaźidega. Naabrimehe Mercedesed on ilusti maja all. Küll sinna parkimiskohale ka laadimisvõimaluse aretada saaks. Kui garaaź puudub, siis eks väike investeeringu eest ole kuhugi välja ka võimalik isiklik laadimispunkt püsti panna (sedasi, et teistel sinna ligipääs puudub ning ära ei anna ka lammutada). Korteriühistuga saab alati kokkuleppele – inimesed on vastutulelikud.

        Aga eks mida rohkem neid elektriautosid linnapilti ilmub, seda kergem on ka neid laadimispunkte kortermajade ja kontorite välja luua. Praegu võibolla mõned koomikud kusagil Lasnamäel peksaks selle jah puruks, aga kui neid sinna juba 15tk teha, siis muutub asi mõistlikuks. Seisvaid autosid ei peksta puruks, sest paljudel on need olemas. Esimene autoomanik võis ka Lasnamäel oma neljarattalise heaolu eest karta. 🙂

        • Mario Kadastik

          Piisab täiesti tavalisest 3x16A punasest pistikust. Selle vedamine ei tohiks ühelegi elektrikule üle jõu käia ning seda kannatab ka täiesti tänava äärde vedada kui on regulaarne parkimiskoht. Parem on muidugi kui on garaaz või varjualune olemas kuhu saab paigaldada laadimisjaama aga see ei ole ilmtingimata vajalik.

  • Jaak

    Ukselingid.. – päris jõuline värk 🙂 Huvitav kas sisse poole tõmmatakse nad sama jõuliselt? See viib juba uuele mõttele… (saekaatri meestele viis viina)

    • Mario Kadastik

      Mul on üks inimene üritanud ukselingist kinni võtta avamiseks just siis kui auto otsustas nad sisse tõmmata. Link võttis koheselt mootori tagant ära ning jäi loksuma. Kui enda uksel korra lingile vajutasin, et ta tõi lingid välja oli too link ka kohe jälle kasutusvalmis ning avas ukse.

      Tesla on ise öelnud, et nende engineering challenge oli teha link mis suudab ka talvel paksust jääkihist välja pressida ennast, kuid samas ei teeks lapse näppudele haiget kui too käe ukse vahele paneb lingi sisse minemisel.

  • Raimond Pärn

    Tere, olen Tesla Model X verivärske omanik.
    auto tuli Norrast väikese avariiga.
    Nüüd auto korras, aga kaasasolnud Tesla laadimisjuhe ei sobi ELMO laadijasse, vaja vaheadapterit.
    Kas kellelgi on head ideed kuidas Chademo Teslat laadida ?
    Samuti puudu juhipoolne kojamees, seda ka ei suudeta Eestist leida.